Rocksolid Light

Welcome to Rocksolid Light

You know you have a small apartment when Rice Krispies echo. -- S. Rickly Christian

interests / soc.culture.polish / Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenni

SubjectAuthor
* Ruskie onuce vs. podżegacze wojenniNostradamus
`* Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenniRussetBulba
 +* Re: Ruskie onuce vs. hamerykańskie dupowlizyA. Filip
> [...]
 |   `- Re: Ruskie onuce vs. hamerykańskie dupowlizyNostradamus
 +- Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenniRussetBulba
 `* Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenniNostradamus
  `* Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenniRussetBulba
   `* Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenniNostradamus
    `* Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenniRussetBulba
     `* Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenniNostradamus
      `* Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenniA. Filip

Pages:12
Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenni

<6cd0c6793ad5ff09a83af83c5673f765@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83885&group=soc.culture.polish#83885

From: cyrylmetody2014@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenni
Date: Sat, 20 Apr 2024 11:20:18 +0000
References: <uvqu3n$2c283$2@paganini.bofh.team> <5be883e8b2d1101d64d81c00a3492a97@www.novabbs.com> <uvrcqt$2d2o3$3@paganini.bofh.team> <bdf07419d81e42c055ed282032bca823@www.novabbs.com> <uvrkmc$2dh9c$1@paganini.bofh.team> <c407c6249d3d3b725a431a1be3c6b9f9@www.novabbs.com> <uvs07v$2e5b0$2@paganini.bofh.team> <anfi+29lp5ejiqf-o4i4@wp.eu> <5a92581eb16b169321e5a5d8adaffa1d@www.novabbs.com> <anfi+7y1ltdm6mf-o4i4@wp.eu> <8aa615aa3b8d5870ff1354fc0752b2b4@www.novabbs.com> <uvtkd5$2m519$2@paganini.bofh.team> <uvupcn$37dbj$1@dont-email.me> <v000ge$2vh15$1@paganini.bofh.team> <c99a8803b410d210711d7f6328a2ddd3@www.novabbs.com> <64ea01e61d2ec75697fda506403f10bf@www.novabbs.com>
 by: RussetBulba - Sat, 20 Apr 2024 11:20 UTC

Masz Filipie od wyboru do koloru jak tepiono grupy etniczne w ZSRR:

https://journals.openedition.org/monderusse/pdf/8474

Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenni

<634d0ef2ab4b0acc3abfea835a423941@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83888&group=soc.culture.polish#83888

From: cyrylmetody2014@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 20 Apr 2024 15:07:18 +0000
[...]
 by: RussetBulba - Sat, 20 Apr 2024 15:07 UTC

Z powyzszego zrodla:

It appears that at least a million people were deported from the three Baltic states — a large number, though not of course the same as the attack in the Caucasus on entire nations. Yet practical, theoretical and propaganda difficulties rather than any lack of ill-will seem to have been all that stood in the way of the complete dispersion of these nations too. Khrushchev stated in his Secret Speech that the Ukrainians avoided meeting this fate only because there were too many of them and there was no place to which to deport them. Otherwise Stalin would have deported them also (a statement greeted with ‘laughter and animation in the hall’).

Mozesz przetlumaczyc na polski, jezeli masz ochote.

Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenni

<anfi+c3bqudhetf-o4k6@wp.eu>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83891&group=soc.culture.polish#83891

From: anfi@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 20 Apr 2024 19:11:47 +0200
[...]
sha1:JeiDq88Q2xe9tLYxRDluowyJ96o=
 by: A. Filip - Sat, 20 Apr 2024 17:11 UTC

cyrylmetody2014@gmail.com (RussetBulba) pisze:
> Masz Filipie od wyboru do koloru jak tepiono grupy etniczne w ZSRR:
>

> https://journals.openedition.org/monderusse/pdf/8474

1. Czyli Linczowanie Czarnych z lat 1920 w USA i ciut lepiej potem
*też* się nie przedawniło i można/należy po nim oceniać
obecnych hamerykanów i obecne USA?
2. Za deportacje z terenów odbijanych od mówiących po nazistowsku
zachodni alianci nie ponoszą żadnej (moralnej) współodpowiedzialności?
IMHO za działania "kluczowego sojusznika" jak był sojusznikiem _jakąś_
odpowiedzialność ponoszą.

Jak chcesz przywalić Rosji *zasadami jednakowymi dla wszystkich*
i pełnymi konsekwencjami dla innych to proszę bardzo, mi zasadniczo
nie przeszkadza. Mnie wkurwia podwójna moralność Kalego i zaślepienie
jakie konsekwencje (dla innych) _powinno_ nieść to co się głosi.

--
A. Filip
| Co bardziej dokuczy, to rychlej nauczy. (Przysłowie polskie)

Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenni

<v00ubf$3193d$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83892&group=soc.culture.polish#83892

From: nostradamus@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 20 Apr 2024 19:34:40 +0200
[...]
<v000ge$2vh15$1@paganini.bofh.team> <anfi+a8wecfcm0f-o4k6@wp.eu>
 by: Nostradamus - Sat, 20 Apr 2024 17:34 UTC

W dniu 20.04.2024 o 11:42, A. Filip pisze:

> To nie znasz barwnych opowieści jak to "mówiący po nazistowsku"
> się archeologicznie rozczarowali bo zamiast na osadę germańską trafili
> na słowiańską? Więc może nie przeginaj pały _nadgorliwie_ bo
> wykopaliska germańskie koło Buga się trafiają, a słowiańskie po Łabę.
>
> https://twojahistoria.pl/2017/07/03/germanie-zyli-na-polskiej-ziemi-dluzej-niz-sadzilismy/

Możesz mieć rację.

Istnieje wiele prób odpowiedzi na pytanie, gdzie w Europie zamieszkiwały
pierwsze grupy Słowian. Najczęściej przyjmuje się, że były to stepy nad
rzeką Wołgą na terenie dzisiejszej Ukrainy, w dorzeczu Dniepru.
Niektórzy badacze wskazują jednak, że bardzo podobny charakter miała
kultura ludów żyjących wówczas w północnej części późniejszej Rusi, w
okolicach Nowogrodu Wielkiego. Zdaniem części historyków Słowianie
osiedlali się na ziemiach na zachód od swoich pierwotnych siedzib.
Jeszcze przed czasami wielkich wędrówek ludów mieli zamieszkać na
ziemiach późniejszej Polski. Do nich odnosi się obecną już u
starożytnych geografów nazwę „Wenetowie”. Słowian mieszkających dalej na
wschód miano określać nazwą „Antowie”. Zwolennicy tego poglądu, śladów
ich obecności dopatrywali się w osadach na Śląsku i w Wielkopolsce.
Przeciwnicy tej koncepcji wskazywali, że Słowianie przekroczyli Wisłę
dopiero po odejściu Germanów w czasie wielkich wędrówek. Uznawali oni,
że Wenetowie byli albo ludem germańskim, albo ludnością o mieszanej
tożsamości kulturowej.

Wiele słowiańskich ojczyzn

Badaczom nie udało się uzyskać zgody, na jakim terenie wykształciła się
kultura, która później charakteryzowała Słowian. Co więcej, do już
istniejących hipotez dochodzą wciąż nowe. Część badaczy szuka
praojczyzny Słowian we wschodniej Europie, niektórzy wskazują na dolny
bieg rzeki Dunaj, a inni tereny współczesnych, zachodnich Węgier.

Oba poglądy próbuje się dziś pogodzić. Zamiast podkreślać fizyczną
obecność licznych grup słowiańskich między Odrą a Wisłą, częściej mówi
się o wpływach kulturowych. Kultura słowiańska w pewnym momencie okazała
się atrakcyjna dla miejscowych mieszkańców, określanych przez
starożytnych geografów jako Wenetowie. Jej przyjęcie ułatwiło następnie
akceptację przybycia Słowian na ziemie na zachód od Wisły. Ci zaś
dotarli tu na początku długiego i brzemiennego w skutki procesu
ekspansji Słowian w Europie między IV a VIII wiekiem. Wędrówka Słowian
na zachód i południe została wymuszona, jak wiele jej podobnych w tym
czasie, najazdami ludów z głębi Azji. Uciekając przed nimi, Słowianie
wkroczyli na ziemie dawniej zamieszkane przez Germanów. W zwartych
grupach zasiedlili je do rzeki Łaby. Ale niektóre, pojedyncze grupy
docierały w głąb Bawarii, osiedlając się tu na wiele pokoleń.

https://zpe.gov.pl/a/kim-byli-i-skad-przyszli-slowianie/D1CFJ820E

Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenni

<v00ugt$3193d$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83893&group=soc.culture.polish#83893

From: nostradamus@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sat, 20 Apr 2024 19:37:33 +0200
[...]
 by: Nostradamus - Sat, 20 Apr 2024 17:37 UTC

W dniu 20.04.2024 o 12:00, RussetBulba pisze:
> Przybyli niekoniecznie z Indii ale przybyli mordujac dotychczasowych
> mieszkancow tych ziem. I trudno ich nazwac Slowianami. A ekspansja Rosji
> odbyla sie na glownie tureckich i mongolskich obszarach Europy
> wschodniej oraz Syberii. Na polnocy na terenach ludow ugrofinskich.  To
> sa juz niezbite gakty historyczne, ktore nie wymagaja spekulacji. Stad
> obraz Rosji jako wiezienia narodow.

Pierdolenie banderowca z USA, by zagłuszyć grabież przestępców
anglosaskich ziem Indian.

Skąd przybyli Słowianie

Zastanawiając się nad pochodzeniem pradawnych Słowian, często dochodzimy
do wniosku, że jest to kultura wschodnioeuropejska. Jeśli jednak
zgłębimy temat, sprawa się komplikuje. Słowianie nie pojawili się na
naszych terenach znikąd. Skąd się zatem wzięli i jak długo zamieszkiwali
nasze ziemie?

Polacy wywodzą się z grupy tzw. Słowian Zachodnich, obejmujących tereny
dzisiejszej Słowacji, Czech i Polski. Oprócz nich wyróżniamy Słowian
Wschodnich, do których zaliczani są mieszkańcy dzisiejszej Rosji,
Ukrainy i Białorusi, a także Słowian Południowych, czyli m.in. Serbów,
Chorwatów, Słoweńców czy Bułgarów.

Podążając zgodnie z osią czasu, na przełomie II i I tysiąclecia przed
naszą erą Słowianie byli powiązani z grupą językową i kulturową
Bałtosłowiańską, która zamieszkiwała obecne tereny m.in. Litwy i Łotwy.
Zawiązała się wówczas tzw. wspólnota Bałtosłowiańska, która należała do
potomków plemion rolniczo-pasterskich zamieszkujących tereny m.in.
Podkarpacia, Morza Czarnego oraz Europy Środkowej, Północnej i Wschodniej.

W I i II w. n. e. zaczęto wspominać o istnieniu Słowian w kręgach
tamtejszych historyków i teologów. Na skutek migracji, słowiańskie
społeczeństwo podzieliło się na grupę zachodnią oraz wschodnią. O
Wenedach, czyli części zamieszkującej tereny między Odrą, Łabą i Soławą,
wspominał np. Tacyt czy Pliniusz Starszy, który określił ich jako
wschodnich sąsiadów Germanów. Miejsce ich bytu wskazał także Klaudiusz
Ptolemeusz, podając, że zamieszkiwali górne dorzecze Wołgi, tereny Gór
Wenedzkich, jednak jego tezy dla wielu pozostawiały pasmo wątpliwości.
Grupa wschodnia (Anty) zamieszkiwała dorzecze Dniepru, a także wcześniej
wspomniane tereny blisko Wołgi.

Oznacza to, że Słowianie podzieleni byli na trzy grupy względem
czasowego osiedlenia. Wenedowie zatem przebywali na południowym wybrzeżu
Bałtyku oraz nad dolną Wisłą, Antowie zajmowali tereny pomiędzy Dnieprem
a Dniestrem, a Sklawinowie zamieszkiwali ziemie między Cisą, Dniestrem i
Dunajem. Upraszczając, Słowianie pochodzą od grup plemion
indoeuropejskich, zaludnionych niegdyś na północ od Morza Czarnego.

W źródłach z okresu IV-VI w. pojawiło się słowo sklavenoi, związane z
określaniem plemion słowiańskich. W tym czasie stworzyła się grupa
Słowian Południowych, osiedlonych na Bałkanach oraz Peloponezie.
Bezpośrednimi przodkami Słowian, znanych nam dzisiaj, były plemiona
zamieszkujące wówczas zamienię pomiędzy Odrą a Bugiem. W wyniku upadku
cesarstwa zachodnio-rzymskiego ludność słowiańska zaczęła się licznie
przemieszczać na północ, wschód oraz zachód. Zapoczątkowało to okres
podziału Słowian i powstania odrębnych kultur.

Około V w. rozpoczął się czas migracji oraz przesiedleń i tak Słowianie
osiedlali się na terenach dzisiejszej Europy Środkowej i Wschodniej.
Nasi przodkowie, czyli Słowianie Zachodni zajmowali dorzecza Odry i
Wisły. Po VI w. n.e. Słowianie osiedlali się na terenach m.in. Łaby,
Wołgi, Alp czy Morza Czarnego. Zakłada się, że początki lokowania się
Słowian na ziemiach polskich to koniec IV w., kiedy te obszary zostały
wyludnione przez plemiona germańskie oraz sarmackie.

W X i XI w. już możemy mówić o rodzinach językowych Słowian: wschodnich,
zachodnich i południowych. W tym czasie polskie ziemie były
zamieszkiwane przez powstałe skupiska plemion. Najliczniejszymi z nich
byli Polanie mieszkający nad Wartą, w dzisiejszej Wielkopolsce, Wiślanie
zajmujący tereny dzisiejszej Małopolski, Lędzianie, którzy zamieszkiwali
nad Sanem i Wieprzem, Mazowszanie nad środkową Wisłą, a także mniej
liczni Pomorzanie, Ślężanie i Goplanie.

W starożytności Słowianie tworzyli skromne osady, gdzie mieszkali wśród
swojej społeczności. Najczęściej budowali ziemianki lub półziemianki z
gliny lub bel. Początkowo skupiska nie były rozległe, a taka osada mogła
liczyć dosłownie kilka domów. W większości przypadków wewnątrz znajdował
się jeden kamienny, gliniany piec lub specjalne palenisko, służące do
ogrzania lub gotowania. Dzięki podziemnemu sposobowi budownictwa ludność
zapewniała sobie większą izolację termiczną i tym samym bardziej
komfortowe warunki.

Na co dzień zajmowali się rolnictwem, hodowlą zwierząt (bydłem,
świniami, końmi), handlem czy rzemiosłem, dlatego obok domów znajdowały
się liczne pomieszczenia gospodarcze np. spichlerze. W związku z tym, że
Słowianinie często zamieszkiwali zalesione tereny, to powszechne były
różne wyroby z drewna np. budynki, mosty czy przedmioty codziennego
użytku. Oprócz tego zajmowali się rybołówstwem, zbieractwem i
metalurgią. Pierwsze bronie tworzono z kości lub rogów zwierząt, a
dopiero później zaczęto wykorzystywać do tego celu żelazo. Dopiero około
VII-IX w. zaczęły powstawać grody obronne wokół osad.

https://www.onet.pl/informacje/yourrootsinpoland/skad-przybyli-slowianie/w5dtm0y,30bc1058

Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenni

<522bd281eb73b92bc067d9b47744ec26@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83902&group=soc.culture.polish#83902

From: cyrylmetody2014@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Sun, 21 Apr 2024 00:42:06 +0000
References: <uvqu3n$2c283$2@paganini.bofh.team> <5be883e8b2d1101d64d81c00a3492a97@www.novabbs.com> <uvrcqt$2d2o3$3@paganini.bofh.team> <bdf07419d81e42c055ed282032bca823@www.novabbs.com> <uvrkmc$2dh9c$1@paganini.bofh.team> <c407c6249d3d3b725a431a1be3c6b9f9@www.novabbs.com> <uvs07v$2e5b0$2@paganini.bofh.team> <anfi+29lp5ejiqf-o4i4@wp.eu> <5a92581eb16b169321e5a5d8adaffa1d@www.novabbs.com> <anfi+7y1ltdm6mf-o4i4@wp.eu> <8aa615aa3b8d5870ff1354fc0752b2b4@www.novabbs.com> <uvtkd5$2m519$2@paganini.bofh.team> <uvupcn$37dbj$1@dont-email.me> <v000ge$2vh15$1@paganini.bofh.team> <c99a8803b410d210711d7f6328a2ddd3@www.novabbs.com> <64ea01e61d2ec75697fda506403f10bf@www.novabbs.com> <6cd0c6793ad5ff09a83af83c5673f765@www.novabbs.com> <anfi+c3bqudhetf-o4k6@wp.eu>
 by: RussetBulba - Sun, 21 Apr 2024 00:42 UTC

Jakie przywalanie Ruskim? Na dobra sprawe mieli i maja taryfe ulgowa w porownaniu z niemieckim nazizmem czy tez zachodnim kolonializmem i Putin przeszlosc Rosji zakrywa jak moze z pomoca niektorych naszych grupowych klakierow. A wiec raczej odkrywamy skrywana przeszlosc zRosji. W polskich szkolach nie uczyli bo w koncu CCCP to bylo inne okrycie Rosji.

interests / soc.culture.polish / Re: Ruskie onuce vs. podżegacze wojenni

Pages:12
server_pubkey.txt

rocksolid light 0.9.81
clearnet tor