Rocksolid Light

Welcome to Rocksolid Light

Refreshed by a brief blackout, I got to my feet and went next door. -- Martin Amis, _Money_

interests / soc.culture.polish / Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

SubjectAuthor
* Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w PolsceNostradamus
`* Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polscedarius
 `* Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w PolsceNostradamus
> [...]
          `- Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polscedarius

1
Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<v058rd$3j2iu$3@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83935&group=soc.culture.polish#83935

From: nostradamus@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy,
co_będzie_z_nimi_w_Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 10:58:22 +0200
 by: Nostradamus - Mon, 22 Apr 2024 08:58 UTC

Producenci rezygnują z brązowych jaj i za kilka lat te znikną z
niemieckich supermarketów. Za ich kolor odpowiadają konkretne rasy kur
oraz rodzaj paszy, którą żywią się zwierzęta. Krajowa Izba Drobiarstwa
tłumaczy w komentarzu dla WP, czy ten scenariusz czeka także klientów w
Polsce.

Niedawno Federalne Stowarzyszenie Niemieckich Producentów Jaj zwróciło
uwagę, że odsetek brązowych jaj w supermarketach wynosi około 30 proc.
Dla porównania dekadę temu tuż za naszą zachodnia granicą sprzedawano
ich więcej niż tych w białych skorupkach. Jak poinformowano, dla ras kur
obowiązuje zasada, że białe kury znoszą białe jaja, a brązowe kury -
brązowe jaja.

https://finanse.wp.pl/czy-z-polskich-sklepow-znikna-brazowe-jaja-mamy-komentarz-producentow-7019589175593888a

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<6ad46c9880ee1dccfc9f2542be6740b0@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83939&group=soc.culture.polish#83939

From: manta103g@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy,
co będzie z nimi w Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 10:30:46 +0000
 by: darius - Mon, 22 Apr 2024 10:30 UTC

fake
kolor skorupki wynika z paszy

Białe skorupki to kury z hodowli klatkowej, nie zbierający, nie dziobiący gliny, kamyczków z ziemi,
czyli to są sztuczne jajka GMO, czyli szkodliwe dla zdrowia.

Kura połyka drobne kamyczki i gromadzi je w żołądku, bo są niezbedne dla jej diety.

Nigdy nie kupuję jajek z biała skorupką, bo są szkodliwe dla zdrowia, bo to są sztuczne jajka GMO, z hodowli klatkowej, czyli kura nie ma dostępu do naturalnego światła UV, nie jest zdrowa, nie jest wysterylizowana promieniowaniem UV, czyli nosi w sobie patogeny

Kura musi życ wolno na wybiegu naturalnym, wtedy jajka są zdrowe i nie wywołują raka.

Mimce kombinują aby importować miliardy sztucznych jajek z Chin i sprzedawać jako łunijne

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<v064ml$3kr4j$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83951&group=soc.culture.polish#83951

From: nostradamus@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wie
my,_co_będzie_z_nimi_w_Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 18:53:43 +0200
 by: Nostradamus - Mon, 22 Apr 2024 16:53 UTC

W dniu 22.04.2024 o 12:30, darius pisze:
> [...]
> wywołują raka.
>
> Mimce kombinują aby importować miliardy sztucznych jajek z Chin i

Twoje info to fake.

Jeszcze w latach '70 byłem na wsi w suwalskiem u dziadków i zbieraliśmy
z bratem jajka po całym gospodarstwie i sprzedawaliśmy je do GSu i
wszystkie były tylko białe. A trzeba pamiętać, że w tamtych czasach
wszystko było eko i pomidory słodkie jak jabłka.

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<729b169f2f5d25fc93631517416cf26b@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83955&group=soc.culture.polish#83955

From: manta103g@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
co będzie z nimi w Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 18:16:43 +0000
 by: darius - Mon, 22 Apr 2024 18:16 UTC

Jak były tylko białe, to znaczy, że ziemia była skażona wapniem i brak było gliny,
czyli jajka były rakotwórcze, tylko do sprzedaży w GS-ie bo nikt ich jeśc nie chciał.

Brązowe jajka znikają z półek, bo brązowa skorupka to oznaka prawidłowego karmienia.

A białe, to są rakotwórcze, sztuczne GMO i skarmiane suszonymi odchodami, dla zysku.

Gdy do marketu trafiają białe to nikt ich nie kupuje i sa oferowane
w promocji
1 + 1
czyli za połowę ceny, bo nikt ich nie chce, bo to są jajka GMO na sztucznej karmie, klatkowe, czyli niezdrowe, bo kury maja patogeny, bo nie wychodza na słońce i nie dezynfekują się promieniowaniem UV

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<v06aet$3l2bm$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83956&group=soc.culture.polish#83956

From: nostradamus@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
my,_co_będzie_z_nimi_w_Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 20:31:57 +0200
 by: Nostradamus - Mon, 22 Apr 2024 18:31 UTC

<45c6f5ff177d455bd48f856b8a60f0ca@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83957&group=soc.culture.polish#83957

From: manta103g@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
co będzie z nimi w Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 19:02:23 +0000
 by: darius - Mon, 22 Apr 2024 19:02 UTC

Białe kury, czyli albinosy to rasa kur z wadą genetyczną,
polegającą na wadliwym przetwarzaniu minerałów zawartych w paszy

Puszczamy kury wolno na podwórze, gdzie w ziemi są minerały, jest brązowa glinka i kamyczki
i obserwujemy, jakie jajka znoszą.

Jak nadal białe, to znaczy że to kury zmodyfikowane GMO , znoszące rakotwórcze jajka i należy się ich natychmiast pozbyć, bo to rasa hodowlana, znosząca jajka przemysłowe, które nie trafiają nigdy do sprzedazy

Mimiec pojechał do Hin i chce tam kupować miliard tanich jajek z fabryk jajek po 2 centy za białe jajko,
aby je sprzedawać w Europie po 10 centów,
aby miliony zmarły na raka

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<v06dch$3lbmq$1@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83958&group=soc.culture.polish#83958

From: nostradamus@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
my,_co_będzie_z_nimi_w_Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 21:21:53 +0200
 by: Nostradamus - Mon, 22 Apr 2024 19:21 UTC

W dniu 22.04.2024 o 21:02, darius pisze:
> [...]
> jajek po 2 centy za białe jajko,
> aby je sprzedawać w Europie po 10 centów,

Prawdziwa polska kura, to biała kura.

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<v06dp0$3lbmq$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83959&group=soc.culture.polish#83959

From: nostradamus@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
my,_co_będzie_z_nimi_w_Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 21:28:32 +0200
 by: Nostradamus - Mon, 22 Apr 2024 19:28 UTC

W dniu 22.04.2024 o 21:21, Nostradamus pisze:

> Prawdziwa polska kura, to biała kura.

Ale znalazłem info, że bursztynowa, Czubatka Dworska.

Mam pełną świadomość, że wiele osób może mieć swoje wyobrażenie, co do
tego, jak powinna wyglądać pospolita starodawna czubatka i niekoniecznie
te wizje muszą być zgodne z kierunkiem, który ja obrałem. Droga, którą
ja obrałem nie musi być wcale tą jedyną i słuszną. Dlatego też, aby nie
zamykać nikomu drogi, została wybrana taka a nie inna nazwa dla
tworzonej nowej rasy kur – czubatka dworska. Nic nie stoi na
przeszkodzie aby inni hodowcy zaczęli też tworzyć czy odtwarzać też te
inne, „prawdziwe” czubatki, które nazwą sobie staropolskimi, pospolitymi
, zagrodowymi czy w jakikolwiek inny sposób. Zaniedbania w hodowli
polskich ras drobiu są ogromne i dla każdego powinno starczyć miejsca.
Niemcy, dla przykładu, mają kilkanaście swoich „narodowych” ras. Czy uda
nam się włączyć do naszego programu instytucje państwowe? Przykład
choćby Słowaków, którzy dotują hodowlę swojej narodowej „orawki”,
świadczy, że dla chcącego nic trudnego… Następną niewiadomą jest, czy
kurka ta ma szansę trafić pod strzechy i czy zainteresuje się jej
hodowlą szersze grono odbiorców?

W dniu 7 lutego 2009 roku podczas posiedzenia Komisja
standaryzacyjnej ds. Drobiu przy PZHGRiDI w Poznaniu słowo stało się
ciałem. Czubatka dworska po przejściu pełnej trzyletniej procedury
rejestracyjnej została uznana za nową polską rasę drobiu. Na razie
jedyną uznaną odmianą barwną jest barwa bursztynowa.

https://czubatka-dworska.pl/historia-rasy/

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<v06ecr$3lbmq$3@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83960&group=soc.culture.polish#83960

From: nostradamus@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
my,_co_będzie_z_nimi_w_Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 21:39:07 +0200
 by: Nostradamus - Mon, 22 Apr 2024 19:39 UTC

W dniu 22.04.2024 o 21:28, Nostradamus pisze:

> [...]
> rejestracyjnej została uznana za nową polską rasę drobiu. Na razie
> jedyną uznaną odmianą barwną jest barwa bursztynowa.

Jakie kury znoszą dużo jajek? 🐔🥚🥚

https://www.youtube.com/watch?v=xyJ_YM2B3u0

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<1292812e92580f77f00c53059cf69a91@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83961&group=soc.culture.polish#83961

From: manta103g@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
co będzie z nimi w Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 19:42:34 +0000
 by: darius - Mon, 22 Apr 2024 19:42 UTC

Białe kury to kury z przemysłowych hodowli, z Europy Zachodniej
i te jajka nigdy nie trafiają do marketów, a do fabryk makaronów i na proszek jajeczny

Tutaj masz zdjęcia kur domowych, nie z hodowli przemysłowych

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kura_domowa

Białe kury to to samo co miód przemysłowy, czy naturalny z pasieki.

Miód unijny, przemysłowy , jest produkowany przez pszczoły, ale nie z nektaru kwiatów
ale z syropu fruktozowo-glukozowego, rozcioenczonego wodą,
\a ten syrop pochodzi zza oceanu i jest produkowany przez scukrzanie kwasem solnym skrobii kukurydzianej
I miliony ton tego syfu trafiają do piekarń, gastronomii, cukiernii, do napojów i wywołują cukrzycę.,

A jak chcesz chorować, to kupujesz miód fabryczny, slodki jak diabli, jak sztuczny, unijny, bo produkowany w fabrykach na tony, bez żadnego pyłu kwiatowego

Chcesz chorowac to jesz białe, niezdrowe jajka
i lekarze mają pracę i zyski

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<v06guu$3lbmq$6@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83964&group=soc.culture.polish#83964

From: nostradamus@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
my,_co_będzie_z_nimi_w_Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 22:22:54 +0200
 by: Nostradamus - Mon, 22 Apr 2024 20:22 UTC

W dniu 22.04.2024 o 21:42, darius pisze:
> [...]
> pyłu kwiatowego
>
> Chcesz chorowac to jesz białe, niezdrowe jajka

Kury rasy Leghorn są białe i znoszą najwięcej jaj, rocznie do 380.

https://youtu.be/xyJ_YM2B3u0?t=559

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<v06h4s$3lbmq$7@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83966&group=soc.culture.polish#83966

From: nostradamus@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
my,_co_będzie_z_nimi_w_Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 22:26:04 +0200
 by: Nostradamus - Mon, 22 Apr 2024 20:26 UTC

W dniu 22.04.2024 o 22:22, Nostradamus pisze:

> Kury rasy Leghorn są białe i znoszą najwięcej jaj, rocznie do 380.
>
> https://youtu.be/xyJ_YM2B3u0?t=559

https://www.slepicar.pl/blog/738-najpopularniejsza-rasa-na-swiecie-leghorn.html

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<7c5c7515698160a500ddd8d48a0eefbe@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83967&group=soc.culture.polish#83967

From: cyrylmetody2014@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
co będzie z nimi w Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 20:32:47 +0000
 by: RussetBulba - Mon, 22 Apr 2024 20:32 UTC

Kura z chacholem na glowie moze byc tylko ukrainska…

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<fbe6e4ae0d3c6f4f3087d672402b42da@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83970&group=soc.culture.polish#83970

From: manta103g@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
co będzie z nimi w Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 22:12:01 +0000
References: <v058rd$3j2iu$3@paganini.bofh.team> <6ad46c9880ee1dccfc9f2542be6740b0@www.novabbs.com> <v064ml$3kr4j$2@paganini.bofh.team> <729b169f2f5d25fc93631517416cf26b@www.novabbs.com> <v06aet$3l2bm$2@paganini.bofh.team> <45c6f5ff177d455bd48f856b8a60f0ca@www.novabbs.com> <v06dch$3lbmq$1@paganini.bofh.team> <1292812e92580f77f00c53059cf69a91@www.novabbs.com> <v06guu$3lbmq$6@paganini.bofh.team> <v06h4s$3lbmq$7@paganini.bofh.team>
 by: darius - Mon, 22 Apr 2024 22:12 UTC

Ta czubatka to nie jest żadna kura, ani rasa, ale modyfikacja genetyczna z dzikim ptakiem, jak u psów
i nie nadaje się na mięso, ani na jajka.

Polska kura domowa to ta na zdjęciu

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8e/Chicken_family.jpg/240px-Chicken_family.jpg

A ta biała, Leghorn to kura produkcyjna, bo mniej żre, a więcej jajek znosi,
czyli to nie jest żadna kura domowa, a przywędrowała pewnie z Holandii
i ona znosi te białe, rakotwórcze jajka dla przemysłu spożywczego w zamkniętych halach i żre sztuczną paszę i nie widzi nigdy słońca i dlatego miliony umierają na raka.

Zatem pamiętaj.

Chcesz nie mieć raka, żyć długo w zdrowiu, to tylko jajka od kury domowej z wybiegu domowego, a nigdy z żadnej fermy hodowlanej, bo rak pewny, albo wrzody, albo wątroba , trzustka do wymiany

Re: Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

<8da3613c71360b3a7f356312166564ab@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.org/interests/article-flat.php?id=83972&group=soc.culture.polish#83972

From: manta103g@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
co będzie z nimi w Polsce
Date: Mon, 22 Apr 2024 23:17:11 +0000
References: <v058rd$3j2iu$3@paganini.bofh.team> <6ad46c9880ee1dccfc9f2542be6740b0@www.novabbs.com> <v064ml$3kr4j$2@paganini.bofh.team> <729b169f2f5d25fc93631517416cf26b@www.novabbs.com> <v06aet$3l2bm$2@paganini.bofh.team> <45c6f5ff177d455bd48f856b8a60f0ca@www.novabbs.com> <v06dch$3lbmq$1@paganini.bofh.team> <1292812e92580f77f00c53059cf69a91@www.novabbs.com> <v06guu$3lbmq$6@paganini.bofh.team> <v06h4s$3lbmq$7@paganini.bofh.team> <fbe6e4ae0d3c6f4f3087d672402b42da@www.novabbs.com>
 by: darius - Mon, 22 Apr 2024 23:17 UTC

Kury Leghorn
Kury Leghorn – Opis Rasy Kury leghorn pochodzą z Włoch i są znane z ich białego upierzenia, chociaż występują również w innych odmianach kolorystycznych. Są to średniej wielkości ptaki z charakterystycznym czerwonym grzebieniem i białymi ogonami. Ich budowa jest smukła i zwarta, co czyni je zwinymi i aktywnymi ptakami.
Kury Leghorn – opinie, ile lat niosą się, długość zycia, jaja
golebnik.pl/kury-leghorn-opinie-ile-lat-niosa-sie-dlugosc-zycia-jaja/
golebnik.pl/kury-leghorn-opinie-ile-lat-niosa-sie-dlugosc-zycia-jaja/

Czyli kura przemysłowa, niezdrowa

Leghorn - obecnie najbardziej rozpowszechniona rasa kur w produkcji nieśnej. Leghorn to kura lekka - zużywająca ok. 40% mniej paszy niż kury innych ras.
Wygląd

Upierzenie Leghornów jest białe, silnie przylegające do ciała. Tułów wydłużony, linia grzbietu nachylona ku ogonowi. Grzbiet szeroki, pierś wysunięta ku przodowi, tylna część ciała dobrze rozwinięta. Głowa średniej wielkości, oczy duże o pomarańczowej tęczówce. Dziób i skoki żółte, odbarwiające się w okresie nieśności. Grzebień pojedynczy, duży, wycięty w 4-9 zębów, u samców stojący u samic opadający na bok. Dzwonki zwykle wydłużone, u kury bardziej okrągłe. Zausznice białe lub kremowe. Dorosła kura waży 1,6 kg, kogut 2,2 kg.
Nieśność
Nieśność leghornów jest bardzo wysoka dochodząca w pierwszym roku do 250-300 jaj o masie ok. 63 g i białej skorupie. Dodatkowo cechuje je małe spożycie paszy na jedno jajko. Leghorny są kurami przystosowanymi do chowu wielkotowarowego.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Leghorn

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/28/Leghorn.jpg/200px-Leghorn.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b3/Leghorn_chicken.jpeg/200px-Leghorn_chicken.jpeg

Kura przemysłowa do chowu wielkotowarowego
czyli rakotwórcze, białe, niezdrowe jajka przemysłowe, których nikt nie chce, poza przemysłem spożywczym, bo tanie na proszek

interests / soc.culture.polish / Brązowe jajka znikają z półek. Wiemy, co będzie z nimi w Polsce

1
server_pubkey.txt

rocksolid light 0.9.81
clearnet tor